Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Κοινωνικά Μέσα και Περιεχόμενο που Δημιουργείται από Χρήστες

Δεν υπάρχει γενικά αποδεκτός ορισμός του Περιεχομένου που Δημιουργείται από Χρήστες. 

Η μελέτη του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία & Ανάπτυξη (OECD) "Συμμετοχικός Ιστό και το Περιεχόμενο που δημιουργείται από Χρήστες" δίνει τον ακόλουθο ορισμό:

•    1. Περιεχόμενο που δημοσιεύεται ελεύθερα στο Διαδίκτυο,
•    2. αντανακλά σε ένα βαθμό μια προσπάθεια δημιουργικότητας και
•    3. δημιουργείται εκτός επαγγελματικών προτύπων και πρακτικών."

(OECD, 2007)

Παραδείγματα Ειδών Περιεχομένου που Δημιουργείται από Χρήστες

Οι χρήστες δημιουργούν διαφορετικά είδη "κειμένων" όπως γραπτός λόγος, φωτογραφίες, εικόνες και σχέδια, ηχητικά και μουσική,  βίντεο και ταινίες.

Ο γραπτός λόγος περιλαμβάνει σχόλια, δημοσιογραφική έρευνα, δοκίμια, μυθοπλασία, ποίηση.

Οι φωτογραφίες γενικά έχουν ληφθεί με ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές. Μπορεί να έχουν υποστεί επεξεργασία από ειδικό λογισμικό ή να προέρχονται από σάρωση αναλογικής φωτογραφίας, επεξεργασίας με λογισμικό ίσως και σύνθεσης με άλλες φωτογραφίες.

Το ηχητικό περιεχόμενο που διατίθεται στο Διαδίκτυο ποικίλει από αυθεντική μουσική ή τραγούδια ως επεξεργασία και μίξη (remix), ραδιοφωνικής μορφής εκπομπές ή ομιλίες που διατίθενται μέσω ραδιοφωνικού τύπου εκπομπές (streaming ή podcasting).

Το περιεχόμενο βίντεο στην πλειοψηφία του αποτελείται από ερασιτεχνικές καταγραφές στιγμιότυπων και ερασιτεχνικά ντοκιμαντέρ (home videos) ή επεξεργασία και μίξη αποσπασμάτων από έτοιμο υλικό τρίτων (συχνά εμπορικό) δημιουργώντας πχ. παρωδίες διαφημιστικών (remixes).

Η υβριδική μορφή περιεχομένου περιλαμβάνει συνδυασμό ερασιτεχνικού και έτοιμου εμπορικού περιεχομένου. Το περιεχόμενο βίντεο που δημιουργούν χρήστες διατίθεται μέσω μεγάλου αριθμού εξειδικευμένων ιστοτόπων και δικτυακών υπηρεσιών όπως το YouTube. (OECD, 2007)



OECD (2007), Participative Web And User-Created Content: Web 2.0, Wikis And Social Networking

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου